Skolebyggeri har en særlig plads i OBH
Hvad betyder de fysiske rammer for børn og unges læring? Hvordan skaber vi gode læringsrum og gør bygningen til den tredje lærer?
Skolebyggeri har en særlig plads i OBH. Vi har bygget skoler siden 1965 og kan i dag se tilbage på generationer af børn, der har leget og lært i bygninger, som vi har skabt. Vi både bygger skoler, renoverer skoler og bygger til.
Ofte i en kombination. Vi laver helhedsplaner for skoler og sikrer, at de fysiske rammer føl-ger med tiden og understøtter de pædagogiske mål.
Kontakt os i dag på:
7020 1232 eller
Vi samarbejder med skoleledelse, kommune og øvrige myndigheder om at skabe læringsrum af høj kvalitet, sunde, multi-funktionelle og robuste rammer, der indbyder til det gode skoleliv.
Og det er ikke kun et spørgsmål om der er tilstrækkeligt luftskifte eller lys nok til at læse ved, det handler først og fremmest om, at elever, lærere og andre ansatte på skolen er glade for deres skole, for så trives alle, eleverne lærer mere og bygningen holder længere, fordi alle passer bedre på den. Der er god økonomi i at skabe bygninger til mennesker.
Dalby Skole hvor naturen er trukket ind i centralrummet med et ”tæppe” i varierende nuancer af grøn.
CASE
Bedre bygninger,
bedre læring
‘Vi stod med en meget nedslidt skole, der trængte gevaldigt til renovering. Jeg havde drømt om at gøre noget ved skolen i mange år’ fortæller skoleleder Klavs Norup Lauridsen